lördag 19 juni 2010

Fototriss nr 99

Hej, då var det åter söndag och fototriss denna veckas tema sommarnatt.

Att gå ut och knäppa sköna intressanta bilder i kväll/natt är inte att tänka på, kanske mellan regnskurarna. Nej det blir att kolla hårddiskarna.

Upptäcker att här var det inte bara att välja och vraka, ganska tunt med sommarnattsbilder.

Hittade i alla fall tre som får duga.

1. Gullmarsfjorden i närheten av Lysekil

2. Ute på nattfiske i midnattssol längst ut på Lofoten då kom denna mindre trevliga fiskebåt, kolla vad den har i fören så förstår ni varför jag inte tycker om den.
3. Solnedgång över Klädesholmen.
Ser med spänning fram i mot nr 100 på fototriss, tack Helena för ännu en fin omgång.
Hans.....

15 kommentarer:

  1. Vackra kvällsbilder. Solnedgången är jättefin.
    http://malinks.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint! Mittenbilden älskar jag, det får bli min favorit! Den påminner mig om Sverige! Och ger mig längtan!

    SvaraRadera
  3. Den andra bilden är fantastiskt vacker trots båtens otrevlighet. Ser inte riktigt vad som finns i fören men anar vad du menar. Och solnedgången är magisk :).

    Barbro S
    www.konstbarbro.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Båten i mitten är ju beväpnad på något vis, kanske för valfångst. Trots detta tycker jag alla dina trissbilder passar perfekt till temat.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Trots den beväpnade båten så är den bilden underbart vacker, lika så solnedgången över Klädesholmen.

    Må gott, önskar Irene

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder! Min favorit blir solnedgången på sista fotot.

    SvaraRadera
  7. Den sista bilden är ju underbar. Har båten en AK-4 i fören? Då förstår jag din synpunkt.

    PS. Vädret är lika trist i 08 som hos dig, fast vi klarade oss utan regn. Sort tack för att du kikade in hos mig. DS

    SvaraRadera
  8. Harpunen i fören.. Ja, hur som helst - bra trissat!

    SvaraRadera
  9. Havet hör sommarnatten till!

    SvaraRadera
  10. Så vackra bilder - den med båten gillar jag bäst - havet ser ut som silver på den!

    SvaraRadera
  11. En härlig triss! Vatten gör så mycket för foton.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  12. Barnen vid vattnet och solnedgången fångar mina ögon.. riktigt fina:)http://caffepaus.blogg.se/2010/june/triss-i-natten.html
    Du har inte inställningar för oss som inte har blogspot.
    Jag har blogg.se och det finns inte för min url här.. fixat en blogg bara för att det är en del som inte har det inställt (det går).
    Du kommer in på googleskontobloggen .. där finns en länk till mina bloggar:)

    SvaraRadera
  13. Fina foton. Min favoritbild blir fotot på "valfångaren".
    Tack för din kommentar hos mig. :-)

    SvaraRadera