söndag 27 juni 2010

Fototriss nr 100

Så var det söndag och nr 100 av fototriss, veckans tema 1,2 och 3.
Oj vad skall jag hitta på nu var första tanken när jag såg detta på twitter. eftersom vi inte var hemma utan på sommarstället inne i Gullmarsfjorden och där brukar vi alltid spela mahjong, och där var ju temat mitt framför näsan på mig.
En chi i mahjong kan ju vara 1,2 och 3 i cirklar tecken eller bambu.
Det var bara att plocka fram kameran och fota.
mitt bidrag till triss nr 100.
Denna gången är det även fina priser hos Photowall.se :-)





Ha nu en fortsatt fin sommar
Hans.....

14 kommentarer:

  1. Kul tolkning av veckans tema!

    SvaraRadera
  2. Det gäller att vara innovativ i trissandet och det är du verkligen!

    SvaraRadera
  3. Tjohooo det var länge sedan jag såg mahjong. Spelade det som tokiga när vi var yngre. Hade turneringar med kompisarna. såååå kul. Nu blev jag allt lite nostalgisk, ha, ha. Snygg tolkning.

    SvaraRadera
  4. Påhittig och fantasi.. det behövs ibland i fototeman och det har du verkligen ingen brist i:)
    Coolt .. ett .. två ... tre:)

    SvaraRadera
  5. Snygga och fina brickor, och en fin och påhittig triss!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  6. Nu måste jag omedelbart öppna mahjongspelet jag laddat hem till datorn......!

    SvaraRadera
  7. Fiffigaste tolkningen helt klart! Snyggt fotat :) Mahjong - det var länge sedan man spelade det..

    SvaraRadera
  8. Kul triss. Den påminde mig om att jag fick ett Mahjong-spel i julklaapp av min man för tre år sedan och jag har inte ens packat upp det. Pinsamt så jag rodnar. Ska nog plocka fram det,
    Snygga bilder fick du i alla fall.

    SvaraRadera
  9. Bra bilder på kul spel. =) Gillar din tolkning av temat! =)

    SvaraRadera
  10. Trevligt spel med vackra spelbrickor. Men det var länge sedan jag själv spelade nu.

    SvaraRadera
  11. Bra idé. Gillar också att spela Mah Jong, har gjort sen jag var barn på 70-talet.
    Ha det bra vid Gullmarsfjorden.

    SvaraRadera
  12. En snygg ett, två,tre, triss som är otroligt bra fotad. Lena/isis

    SvaraRadera