söndag 21 november 2010

Fototriss:115 En resa

 

Resandet har ju blivit minst sagt krångligare efter den 11 september 2001.

Detta kan man tycka vad man vill om, men detta är ju inte första gången man försöker hålla koll på resenärer, kommer ni i håg att Frankrike införde visumkrav för bland annat oss Svenskar 1987 efter en serie bombattentat i Paris.

Sen är det ju tävling sponsrad av Solresor - Resor med charter, sista minuten, hotell och flyg och om jag får välja tror jag att vill resa hit.

Så har såg det ut i mitt pass på den tiden. Andras resor hittar ni här.

IMG_4094IMG_4095

IMG_4096

Trissa lugnt.

Hans……

24 kommentarer:

  1. Oj har du kvar gamla pass! Nu önskar jag att jag hade sparat mina.

    SvaraRadera
  2. Bra triss, Hans! Det är synd att man inte får en massa stämplar i passet längre.

    SvaraRadera
  3. Vilken nostalgitripp denna triss var. Så kul med de gamla passen tycker jag. Man får sig ett gott skratt när man kikar på porträtten :-)

    SvaraRadera
  4. Det hade varit roligt att ha kvar alla de gamla passen med stämplar och visum i. Men tyvärr ...
    Så ung och vacker du var!

    SvaraRadera
  5. Riktigt kul att se ditt gamla pass.. Ett bra inlägg med ord och bild:)

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig och annorlunda triss. Snygga bilder på det gamla passet.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Härlig, kreativ och annorlunda triss....
    Snyggt!

    SvaraRadera
  8. Kul triss! Passet är ju bra att ha, i alla fall om man ska åka på en "Solresa"

    SvaraRadera
  9. Tycker det var så roligt när man fick "frimärken" i passet.
    Mysigt med resor.

    SvaraRadera
  10. En så härlig tolkning!

    SvaraRadera
  11. Men va rolig tolkning på temat, fina gammla pass och fina bilder dessutom... Tack för titten och kommentaren hos mig... ;)

    SvaraRadera
  12. Kul och annorlunda tolkning!

    http://fotochip.blogspot.com/search/label/Fototriss

    SvaraRadera
  13. Kul tolkning verkligen. Jag saknar faktiskt det där med att man fick stämplar i passet. Kändes kul att "samla" på liksom.

    Tack för din kommentar hos mig. Såg att du valt Kretas Juveler som din drömresa. Vi tyckte verkligen om Kreta och kommer åka tillbaka dit. Finns ju så otroligt mycket att se på den ön och vi hann ju inte med så mycket på 1 vecka i somras.

    SvaraRadera
  14. Smart tolkning :-)
    Jag var 15 år 1987 och inte så intresserad av vad som hände i världen så tack för infon ;-)

    SvaraRadera
  15. cool vinkel :) jag är också med http://bit.ly/fHYkTo :)

    SvaraRadera
  16. Grattis - du är i final i Fototriss tävling! Omröstningen pågår fram till söndag kväll, lycka till!

    SvaraRadera
  17. Det är ju inte bara stämplarna som är nostalgi. Kolla glasögonen! Fast de är väl snart tillbaka

    SvaraRadera
  18. En klar röst till superfotografen...men saknar stämpeln fran Tanzania!

    SvaraRadera
  19. Kanon! Lycka till, du vinner! :-)

    SvaraRadera
  20. KUL!! Grattis till finalplatsen och tack för nostalgin! Ska bara komma på hur man röstar också.
    /Svårmodstherese

    SvaraRadera
  21. Håller på dig Hans, så PASS att jag tror på din vinst.
    MW

    SvaraRadera