söndag 8 augusti 2010

Fototriss 103: Symmetri

Semestern slut för somliga kanske, Helena med sitt fototriss har slut på sin och det är ju vi andra tacksamma för. Då kan hon dra igång nya spännande teman för oss.

Symmetri är veckans tema och jag har valt som första bild en blöt brygga från Siljan där brädorna ligger symmetriskt.


Som nummer två hittade jag den här lille elake gynnaren. Broms eller Klegg heter den, kärt barn har många namn. Ögonen sitter fint symmetriskt.
Detta hus känner nog de flesta till men om någon undrar så är det Turning Torso i Malmö.
Han nu en fortsatt fin sommar
Hans........

24 kommentarer:

  1. underbara, symmetriska bilder i din triss!
    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  2. Nice! Jag måste väl välja första bilden som favvo eftersom jag dels avskyr kryp och dels lider av svindel. Men Turning torso är en häftig byggnad!

    SvaraRadera
  3. Härlig triss med en massa symmetri!
    Turning Torso blir mitt favvo foto i din triss!
    Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder. Snygg vinkel på Turning Torso.

    SvaraRadera
  5. Oj...du det här var nice..flugan så galet cool..mmm perfekt triss..

    SvaraRadera
  6. Tre bra passande bilder på olika symmetriska uttryck!

    Turning Torso är så coolt tycker jag. Jag har också bilder av samma arkitekt i dag!

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen din första bild, trä är så fint! Bra triss :)

    SvaraRadera
  8. Jättefin triss! Alla tre bilderna är bra, men Turning Torso får nog bli min favorit, det är en häftig byggnad.

    SvaraRadera
  9. En härligt varierad triss med mycket symmetri.
    Bräderna från bryggan med sin fina lyster blir favoriten.
    Tack för kommentaren.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Detta var en bra och variationsrik triss, snygga bilder.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  11. Läckra bilder, var och en på sitt sätt. Den sista bilden är som en film, rörlig!

    SvaraRadera
  12. Fina, aktuella bilder om naturens summetri och den där bygnad är ritad av spansk arkitekt som skapar fina, spännande former liksom i Valencia Oceanographica. DEn där ställe har jag besökt med min dotter som också studerar arkitektur.

    SvaraRadera
  13. Läckert med flygfät, himla bra fotat!

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder och Turning Torso är ju bara sååå läcker!!!!

    SvaraRadera
  15. Jättefin triss! Turning Torso gör mig yr... häftigt! / Anna

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder! Turning Torso blev riktigt bra, både i färg och komposition. Och symmetrisk så det förslår dessutom :)

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig triss - trean blir en klar favorit - snygg vinkel =)

    SvaraRadera
  18. Snygga foton du bjuder på. Så nära Turning torso har jag aldrig varit, men passerat lite på avstånd. Ser imponerande ut i den vinkeln. Undrar vad den där elakingen i mitten, hästfluga vill jag minnas äldre släktingar kallade den, tänker där den tittar på dig som tar fotot. Den bedömer kanske hur farlig du är? Väljer bromsen i din triss. Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  19. Snygga varianter på veckans tema. Bromsen är fin så länge den inte får tillfälle att bitas. Torson tar man som Malmöbo inte miste på. Trots att här är så platt, kan man se den över stora delar av stan.

    SvaraRadera
  20. Fin triss. Bilden på Turning Torso är min favorit.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  21. Fin triss, men Turning Torso är grymt läckert fotat...blir min favorit...och Tack för kommentaren hos mig ;)

    SvaraRadera
  22. Otroligt skönt perspektiv på Turning Torso. Gillar de andra bilderna oxå. En triss i min smak helt enkelt.

    /Anki

    SvaraRadera