lördag 28 augusti 2010

Fototriss nr 106 Tema:Kollektiv

Kollektiv, oj tänkte jag när jag såg söndagens tema på Twitter mitt under pågående Göteborg aero show ute på Säve flygplats.

Men efter lite funderande och en snabb koll vad kollektiv betyder så hade jag ju temat mitt framför näsan. Kolla in vad andra fototrissare tycker är kollektivt här.

Kollektiv1

Kollektiv2

Kollektiv3

Ett kollektiv är ju något inom en grupp och dessa fantastiska Italienare lär ju jobba i grupp.

Trissa lugnt.

Hans…..

27 kommentarer:

  1. Häftiga foton! Vilken tur du hade som befann dig på rätt plats för att föreviga detta.:)
    Snyggt fotat!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder... fantastiska färger och fart och de flyger gemensamt mycket kollektivt
    Ha det bäst
    Anna W

    SvaraRadera
  3. En riktigt originell och spännande kollektiv bild :)

    http://foto.rudenius.se/post/2010/08/29/Fototriss-Kollektiv.aspx

    SvaraRadera
  4. Härligt med med dessa färgsprutande plan. Bra fotat.

    SvaraRadera
  5. Ja där kan man säga att du satt bredvid guldgruvan när dagens triss tema kom.
    Och jädrans va snygga foton du tog...alldeles alldeles underbara.
    Tvåan mot den blåa himlen är min favorit.
    Kanon trissat.

    Ha en bra söndag...

    SvaraRadera
  6. Ja, du har verkligen fångat en prestation där man måste agera gemensamt - i ett kollektiv. Bra triss!!

    SvaraRadera
  7. Härligt fartiga bilder och visst har du fångat temat med dessa samspelta piloter, klart kollektiva.

    SvaraRadera
  8. Härliga foton! Din triss visar verkligen på ett kollektiv där varje anskild medlem är viktig för helheten. Vilka mästare, de ligger ju så nära varandra när de flyger i formation. Väljer mittenfotot i din triss, gillar färgerna.

    SvaraRadera
  9. Riktigt fint att ha motivet mitt framför ögonen:) Vilken fart, vilka färger.. måste vara underbart att skåda och fint att fota..:)

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fina bilder med fart och fläkt och färg! Passar perfekt i dag!

    SvaraRadera
  11. Oj..men du så elegant och härligt..det är verkligen imponerande att våga flyga så pass tätt..

    SvaraRadera
  12. Häftiga bilder! Att de törs ...

    SvaraRadera
  13. Ja, jäklar vad läckert! Nått sånt hade jag gärna sett själv!!

    SvaraRadera
  14. Fantastiska bilder på en härligt färggrann kollektiv flygshow.

    SvaraRadera
  15. Häftiga bilder! Tur med vädret! Översta bilden är min favorit!

    SvaraRadera
  16. Riktigt, riktigt läckert!

    Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  17. Läckra foton. Såg själv en liknande show i somras och man blir så imponerad av dem. De flyger ju så tätt och så fort. Man blir alldeles andlös när man ser på.

    SvaraRadera
  18. Häftig triss! Magnifik flygning och verkligen en kollektiv insats!

    SvaraRadera
  19. Läckra bilder. Och i allra högsta grad kollektivt.

    Mittbilden är min favorit.

    SvaraRadera
  20. Mäktigt & läckert! Ingen snack om saken att detta inte är en bra triss!

    SvaraRadera
  21. Det blev ju en fin variant på veckans trisstema.

    SvaraRadera
  22. Vilka fantastiska bilder! Underbara. Andra bilden blir min favorit för de vackra färgerna.

    SvaraRadera
  23. Vilken show!! Hade inte haft nåt emot att fått varit med och fotat där. :-) Förutsatt att det inte var JAS-plan och att jag isåfall inte stod precis mitt under dem... ;-)

    SvaraRadera
  24. Häftigt! Rolig tolkning på temat. Min första gång med i Fototriss - längtar redan till nästa gång.

    SvaraRadera