lördag 14 augusti 2010

Fototriss 104 Blank

Söndag och nya utmaningar, denna vecka på fototriss är det tema: blank.
Jag kom inte på en enda bild på detta tema, men gick och sög på karamellen under lördagen och hittade två bilder i arkivet och en alldeles ny.

Bilen som blänker är min och stod på en skånsk camping förra sommaren. I den tidiga morgonsolen ser den ren och fin ut, det var den inte.


Nästa bild är alldeles färsk, den åkte med när jag höll på med fotosöndags tema gul, jag tyckte att leksaksbilens fälg blänkte tillräckligt mycket för att få vara med här.

Sista bilden är kusten utanför Orust när den är som bäst(om man inte är seglare) spegelblankt hav och
ljummen sommar kväll, svårt att få det bättre.

Hade nu gött och trissa lugnt.
Hans.........

23 kommentarer:

  1. Verkligen blankt! Den sista bilden är förtrollande!

    SvaraRadera
  2. Läckra bilder och vilket inbjudande hav!

    SvaraRadera
  3. Wow så blankt! Sista bilder är så vacker sååååå :)

    http://foto.rudenius.se/post/2010/08/14/Fototriss-e28093-Blank.aspx

    SvaraRadera
  4. Det var te (hehe) att ha blanka bilder :) Skärgårdsbilden är himla fin, förstår att ni hade hög trivselfaktor. Gillar att ön ligger relativt högt i bilden, det gör så mycket rätt i spegelbilden.

    SvaraRadera
  5. Det gör ju inget att skenet bedrar när bilen ser så blank och fin ut på bild.:) Snygga fälgar är ju aldrig fel och sista bilden är fantastiskt vacker med det spegelblanka vattnet.

    SvaraRadera
  6. Ja, sista foton blir definitivt min favvo i din triss!
    Blankt och vackert!

    SvaraRadera
  7. Snygga foton till ditt triss :)
    fälgen var stilig riktigt blank och fin men håller med om att din sista bild är förtrollande vacker, med fint ljus i!

    Ha en bra söndag
    Anna W

    SvaraRadera
  8. även om jag gillar blankt krom så gillar jag motiv som din siata bild ännu mer. Så skall skärgården upplevas.

    SvaraRadera
  9. Kan man annat än gilla den sista bilden...

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Ja de två översta bilderna i all ära men sista bilden tar blankpriset,kan en sommarkväll bli ljuvare än så här.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  11. Man får vara listig och backa i Fototrissen för att hitta deltagare... Det är väldigt blankt på Helenas sida ;-) Här blänker det! Jag gillar ditt Orustfoto mest, även om plastkromen i mitten lockade. Ivrig plastmodellbyggare i yngre år och körde även miniracing, deltog i ett 24-timmars "Le Mans"-lopp i Marmorhallarna.
    Men Orust är blankt och fint! :-)

    SvaraRadera
  12. Haha - det ser ju nästan ut som om volvon kört in i trädet!

    Sista bilden är alldeles ljuvlig, men jag gillar fälgen också ;-)

    SvaraRadera
  13. Sista bilden är fantastisk i sin enkelhet...storslagen natur och ett vackert stilla vatten..Blankt o fint i alla bilderna här.

    SvaraRadera
  14. Kul bilder och text!!! Skrattade gott åt texten till bilen. Ja och den sista bilden är helt underbar. Den får bli min favo:-)

    SvaraRadera
  15. Sista bilden är ju helt underbart vacker... ;)

    SvaraRadera
  16. Orust så himla vackert och den blänkande känslan i dina andra bilder.. gillar:)

    SvaraRadera
  17. Sista bilder måste bli favoriten. Så vackert.

    SvaraRadera
  18. Ssta bilden är helt klart min afvorit, tänk va härligt att få sitta där och få ha detta framför sig...

    SvaraRadera
  19. Sista bilden är min favorit ...
    Så stilla och vackert!!!

    SvaraRadera
  20. Den sista bilden är fantastiskt vacker. Och fälgen är väldigt läcker. Att bilen skulle vara smutsig, ja det syns i alla fall inte.

    SvaraRadera
  21. Det var fina variationer på veckans tema.

    SvaraRadera
  22. Snygg triss! Och visst blänker det om alla bilderna!

    SvaraRadera